2010. december 29., szerda

Így csináltam... gyöngyhímzés

Barátnőm jelezte, hogy megnézné, hogyan készül egy hímzett medál, kaboson befoglalása. Most egyet lefotóztam végig. Kérdezzetek bátran közben! És az is szóljon, aki nálam sokkal profibb már (ez azért nem nehéz, mert nem régóta hímzek..) és valami hibát lát. Vagy jobb ötlete van. Komolyan örülnék észrevételeknek! Nos. Először a kabosont (saját gyártmány- nem teljesen szabályos vagy egyenletes) ráragasztom a filcre. Ez nekem általában nem elég, biztonsági játékos vagyok. Tehát, be is foglalom. Az első kör, amit a kaboson köré, a filcre varrok: egy 11/0-ás és egy 8/0-ás kása felváltva. A technika az ismert: kettőt varrok majd visszöltök, át a kettőn és újból két szemet veszek fel. A végén a körben még egyszer átmegyek, hogy stabil legyen és egyenletes.






A nagyobb kásák közé, a 11/0-ás kásák fölé könnyen elfér még egy sor 11/0-ás kása, és ezzel tudom kompenzálni a kaboson magasságának esetleges egyenletlenségét.





Egy sor 15/0-ás kásával összhúzom:



Még egy sor 15/0-ás kása:



És ha kell, akkor még egy sor mini kása:



Egy sor 8/0-ás kása, ez már a filcre varrva:




Egy sor csiszolt gyöngy:








És az utolsó sor: 11/0-ás kása.











Körbevágtam a medált.




A hátuljára bőrt varrtam, majd egy kis akasztót.



És a végeredmény:











27 megjegyzés:

Zsófi írta...

De szuper képsorozat, Marika, minden elismerésem!!!! És gyönyörű lett a medál! Nem lehet megnyerni? :-)

horimarika írta...

Már tudod, hogyan készül és van kabosonod is. Szerintem kezdd el! :)

norono írta...

Ez nagyon klassz! Köszi Marika!

Ancsipancsi77 írta...

ez nagyon hasznos, és a végeredmény is gyönyörű!

Renáta írta...

Csodás képsorozat tényleg...és a végeredmény...hűűűűűűű.
Ilyenkor sajnálom, hogy nem tudok sem varrni, sem egyéb más tűvel kapcsolatos műveletet végrehajtani.

Tündrüs (Jákóiné Klárik Tünde) írta...

Hű, de jó, hogy ezt megcsináltad, köszi! És nagyon szép a végeredmény!

Kaksziné Györffy Anita írta...

Pont ezt szeretném kipróbálni, és eddig nem igazán tudtam, hogyan kezdjek hozzá.
Köszönet a képekért, és a leírásért.
Ezt tuti kipróbálom!
Ja, igen, és nagyon klassz lett!!!

Sturo írta...

Nekem is nagyon tetszik!
Így nézve nem is lehet olyan nehéz!Csak belekezdeni nem merek!!!Félek az ismeretlen technikától!
Ha megpróbálom, a te érdemed lesz!
Jutka

Szirtesdori, alias Dorkadesign írta...

Szuper!!!! Az utolsó félelmeim is elszálltak, indulhat a gyöngyhimzés-befoglalás projekt!!! Csak az instrukcióidat kell követnem, és nekem is sikerülni fog! Le a kalappal a képekért, leírásért! Nagyon klassz lett! Két kérdés: milyen ragasztót használtál, illetve a végén a bőrt milyen tűvel varrtad fel - magyarán nem kemény a bőr?

Dalma-Almada írta...

Csodaklassssssz!!! Ügyes vagy! Komolyan befoglalok mindjárt én is! Hú, de kedvet kaptam!

horimarika írta...

Ragasztó: ékszerkő ragasztó opitectől, de scotch strong&precise is szuper volt eddig. A bőrt simán a vékony gyöngyfűző tűvel öltögetem hozzá. Lazán átviszi. Egyátalán nem kemény.
Szóval, az én bűnöm, ha néhányan elkezditek?! Akkor vállalom és remélem a bűntetésem az lesz, hogy szebbnél szebb munkákat nézegethetek! Hajrá lányok! És tényleg keressetek, mert még én is tanulom! Hátha együtt új ötletek jönnek. És köszönöm a kedves szavakat...

Cseresznyevirág írta...

Ez fantasztikus Marika! Nagyon ügyes vagy! És látszólag tényleg nem bonyolult. Majd ha egyszer utolérem magam, lehet megpróbálkozom vele :-)!

Mézesmama írta...

Drága Marika!
Ezer köszönet....egy angyal vagy!...lehet, hogy
"belepróbálkozom"....tökéletes a "leírásod"!
Szeretetben gazdag BOLDOG ÚJ ÉVET kívánok Neked és tündéri kis családodnak egyaránt!

Tímel írta...

Jajj de jó!
Ettől jobb nem is lehetne!

Nagyon köszönöm!

Ibolya írta...

Marika, gratulálok! :-) Szuper jó a fotósorozat, s mellé az instrukció is tökéletes. Köszönjük szépen! :-) Boldog Új Évet kívánok!

Amy's írta...

MArika amit en maskeppen csinaltam volna az az hogy amikor az utolso sor 11/0 es kasat felvarrod akkor nem vagod a filcet le teljesen kozel a medalhoz hanem egy kicsi helyet hagysz ,annyit csak hogy meg egy sor kasa odaferjen. Vagsz egy darab bort es a filcet meg a bort osszevarrod brick oltessel mintegy keretet adva a medalnak es igy nem latszik az oltes hatul a medalnal hanem gyonyoruen ossze van fogva gyonggyel.
Na nem vagyok benne biztos hogy erthetoen irtam le , ha van kerdesed irjal a cimemre aschmidt21@rogers.com

boldog uj evet kivanok

Tűzpadka írta...

Ez megint nagyon különleges lett! Köszönöm az emailt. Természetesen a díjat letöltheted, kiteheted, hiszen a tiéd.

DoRcY írta...

Szuper, és nagyon érdekes volt látni :)

Edit írta...

Gyönyörű lett!!!! Gratulálok!!!

Lente Julcsi írta...

Nagyon klassz a leírás,a medál pedig gyönyörű!

kisandi írta...

Nagyon szép a színösszeállítás, a leírás pedig sokat segít. Nagyon szép a medál!!

Bombocos írta...

Szia! Most készülök ilyesmit készíteni, s a nagy keresgélésben találtam ide. Nagyon szép lett ez a medál, s szuper az útmutató!

Bombocos írta...

Most olvastam csak el figyelmesen, hogy biztonsági játékos vagy, s ezért be is foglalod. Én úgy örülök, hogy befoglaltad, mert szerintem sokkal szebbek a befoglaltak, mint a szimplán ragasztottak! Én is így tervezem a készítést!

Anna írta...

Kedves Marika! Nagyon tetszik a gyöngyhímzés már régóta, és szerettem volna eltanulni- most nagyon megörültem ennek a leírásnak, köszönöm!:)))
Csak egy kérdés: Bőrt honnan szereztél? Hobbi boltból azt is?

Ildiko írta...

Kedves Marika!
Nagyon örültem Bigyibogyó bejegyzésének, ahol megemlített Téged! Következő merényletem nekem is a gyöngyhímzés lesz, nagyon hasznosnak találtam a leírásodat!
Köszönöm, és további sok szép munkát kívánok Neked!
Üdvözlettel:
Ildikó

Nóra írta...

Hol lehet ilyen puha bőrt kapni, amit használtál? Méteráru vagy hobby boltokban? Hogy kérjem, ha ilyet szeretnék?

horimarika írta...

Lányok! Bőr ügyben írjatok mailt!!!! talán tudok segíteni.